I'm gonna need more hangers.

socks [now fashion, gunsan] :: shoes [culture call]

i have simple and complicated goals, one of them is to have a polka dotted version of everything i already have. i got this chambray shirt on a whim (i’m so French in this war of wills) and have been wearing it everyday last week when i get home. i love the newness of clothes and i can wear them for days post purchase to indulge in it for as long as possible. don’t worry, it’s in the wash now.

i got those silver shoes like i said i would. also finally shot the lookbook i’ve been meaning to post. yay getting things (done)!

photos via capucine

jeans [colorfe]

1) i wear make up everyday to work. and take a break on weekends, save for evenings out of course. it started because my mentor teacher got me some and i was obligated, but i gotta admit, it’s really freakin fun to doll up. its a bit different than an american routine, mostly in terms of brands and something called “bb cream.” more later.

2) i’m obsessed with skincare. even moreso. i have this strict routine in addition to normal face washing which involves toner+lotion+eye cream. like make up, it’s a joy to hunt for the perfect brand/products. i’ve always wanted to have one of those “like-omg-i’ve-been-using-this-for-ages” types of deals and be a huge asshole about it.

3) i don’t wash my hair everyday which is actually a big deal for me, cuz i’m so used to clean hair. i wash it every other day or every 2 days and it’s been a lot more healthy. it’s also getting close to nipple length WHICH MAKES ME SO HAPPY. you don’t even know, it’s just been a long time. maybe perfect length by january?

4) i braid my hair. a lot, i’ve been trying different styles when my hair is dirty. this one is my current favorite.

5) i’m back on the pattern mixing train. the minimalist thing was super fun and its definitely still a part of me but korea is waaaaaay too homogenous for me and patterns is how i’m punch-protesting their drugged-dragged style in the face. yes these are new jeans. i dont really like denim but omg…what would you do if you saw drop crotch polka dotted goodness?